.

glitter-graphics.com

ツ Kata - kata aluan dan Profil Pemilik Blog ツ

My photo
SALAM 1 MALAYSIA UNTUK RAKYAT MALAYSIA . Saya , NUR SYARAH RABIHA , seorang pelajar SMK CONVENT BATU PAHAT, JOHOR . Berumur 16 tahun . Blog ini ditubuhkan adalah untuk saya berkongsi bersama anda mengenai hak-hak anda sebagai pengguna . Anda rakyat Malaysia ? Ayuh baca blog ini untuk mengetahui hak - hak anda sebagai pengguna . SELAMAT MEMBACA . Dan , jangan lupa untuk tinggalkan komen anda mengenai blog pengguna ini . Jika ada sebarang pertanyaan , jangan segan silu untuk bertanya . TERIMA KASIH ツ

Friday, April 16, 2010

ANDA PENGGUNA YANG RASIONAL ?

GARIS PANDUAN UNTUK PENGGUNA BERTINDAK RASIONAL .

BELI BARANG BERKUALITI
Barang yang harganya tinggi tidak bererti bahawa barang itu mempunyai kualiti yang terbaik . Oleh itu, pengguna perlu menilai perbandingan kualiti dengan harganya sebelum membuat keputusan membeli sesuatu barang .

BUAT PERBANDINGAN HARGA
Pengguna perlu bijak membuat penilaian melalui kaedah perbandingan harga di beberapa tempat , kedai , atau pasar raya sebelum membuat sebarang pembelian .

PERKHIDMATAN TERBAIK
Pengguna perlu prihatin terhadap kualiti sesuatu perkhidmatan yang diberikan . Tidak wajar mendapatkan perkhidmatan yang murah tetapi kemudiannya terpaksa mengeluarkan kos tambahan untuk membaik pulih hasil perkhidmatan sebelumnya .

BUAT PILIHAN YANG TEPAT
Pengguna bebas memilih dan menentukan barang serta perkhidmatan yang diperlukan berasaskan maklumat , keperluan , cita rasa , dan kemampuan masing - masing . Pengguna wajar mendapat jaminan kualiti barang dan dan perkhidmatan yang memuaskan pada harga yang berpatutan .


No comments:

Post a Comment